Безперервна самоосвіта - шлях до успіху
Навчаємося впродовж усього життя
Вчимося швидше наших студентів

Назва проекту: Підготовка міжфакультетських комплексних дипломних робіт як напрям удосконалення організації навчального процесу студентів

Автори проекту: Теліженко О.М., Лук’янихін В.О., Сотник М.І., Сапожніков С.В.

ФЕМ, кафедра управління;

ТеСЕТ, кафедра прикладної гідроаеромеханіки

Суть педагогічної інновації проекту:

Необхідність активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів та відповідальності педагога за результати навчання (learning outcomes), спрямованої на формування висококваліфікованого творчо розвиненого випускника, готового до адаптації та активної діяльності в умовах перманентних соціально-економічних змін, що обумовлені сучасними викликами і потребує оновлення змісту освіти та новим вимогам до якості освіти, центром яких став компетентністний підхід до формування майбутніх суб’єктів ринку праці або підприємницької діяльності.

З метою формування у студентів цілісного бачення навчального процесу, формування у них відповідно до компетентностної моделі необхідних знань, навичок, здатностей гнучко і критично мислити, розвитку творчої ініціативи та здатності досягати визначеної мети раціональним шляхом, а також у відповідності з тим, що головною функцією освіти є розвиток людини запропонований наступний метод навчально-пошукової роботи студентів.

За попередньою домовленістю між педагогами факультетів технічних систем та енергоефективних технологій та факультету економіки та менеджменту студентам пропонується організувати і реалізувати комплексні дипломні проекти.

Процес має бути організований наступним чином: студенти факультету технічних систем та енергоефективних технологій пропонують та розробляють проект, а студенти факультету економіки та менеджменту розробляють техніко-економічне обґрунтування даного проекту. В процесі роботи пропонується проектна система організації навчання, за якою студенти набувають знань і навичок у процесі планування та виконання практичних завдань-дипломних проектів, здійснюють завдання за певним визначеним планом-графіком, навчання у співробітництві ґрунтується на спільній командній діяльності, взаєморозумінні та гуманізмі.

Практика підготовки та захисту комплексних випускових кваліфікаційних робіт є новим типом міжфакультетської (міжкафедральної) горизонтальної взаємодії, яка спрямована на реалізацію проектного підходу до формування професійних компетентностей випускників різних спеціальностей, що визначено цільовою комплексною програмою «Практично-орієнтована складова підготовки студентів у СумДУ» та наказом Міністерства освіти і науки України № 422 від 01.06.2006 року «Щодо «Положення про організацію наукової, науково-технічної діяльності у вищих навчальних закладах III та IV рівнів акредитації».

В ході реалізації даної педагогічної інновації були удосконалені професійні та особисті якості студентів та педагогів за рахунок активізації та переорієнтації на актуальні знання, удосконалення міжособистісного, міжсуб’єктного спілкування, а також найбільш актуальними в сучасних умовах є такі якості, як висока моральність, особистісна відповідальність, налаштованість на максимальну самореалізацію, внутрішня свобода.

Результат реалізації пропонованої інновації полягає в удосконаленні, розширенні та розвитку набутих знань у суміжних галузях знань; набутті досвіду комунікативної, колективної розумовної, емоційної, трудової та професійної діяльності, що сприяє формуванню інтелектуальних, професійних, організаційних умінь та навичок, необхідних у повсякденному житті для участі у суспільному виробництві, продовженні самоосвіти, реалізації свого «Я»; набутті досвіду суспільних та особистісних відносин, які сприяють розвитку навичок активної участі в суспільному житті, плануванні особистісної країни світу, ідеалів, моральних та етичних якостей.

10 травня 2024
Підготовка вихідних даних для аналізу; побудова моделей даних із різних неструктурованих джерел (таблиць, сайтів та баз даних), візуалізація результатів аналізу за допомогою інструменту Power BI – це, та багато іншого було розглянуто у рамках програми підвищення кваліфікації «Power BI: аналіз та візуалізація даних», навчання за якою проходило у період з 07 травня 2024 року по 10 травня 2024 року.
07 травня 2024
Завершилося навчання за програмою підвищення кваліфікації «Віртуальна академічна мобільність з використанням технології Collaborative Online International Learning (COIL): від ідеї до реалізації» для працівників СумДУ.
01 травня 2024
Цикл вебінарів щодо профілактики травматизму серед учасників освітнього процесу На виконання листа Міністерства освіти і науки України від 08.04.2024 р. за № 1/6067-24 та з метою профілактики травматизму серед учасників освітнього процесу та працівників освітніх установ Сумський державний університет провів цикл вебінарів, у яких взяли участь педагогічні, науково-педагогічні та інші працівники закладів середньої фахової передвищої освіти, дитячо-юнацьких спортивних шкіл м. Сум та Сумської області.
27 лютого 2024
З 21 по 27 лютого на базі центру розвитку кадрового потенціалу Сумського державного університету проходило навчання за програмою «Методи активізації навчального процесу: сучасні тренди».
26 лютого 2024
З 19 по 23 лютого 2024 року тривала програма підвищення кваліфікації «STEM освіта online: 3D моделювання та 3D друк», на якій навчались працівники Сумського державного університету та інших закладів освіти.
23 лютого 2024
Сьогодні, 23 лютого, у центрі розвитку кадрового потенціалу СумДУ завершили навчання слухачі програми «Українська мова: помічник кожному на щодень»

Україна, 40007 Суми,
вул. Римського-Корсакова, 2

Головний корпус, 7-й поверх, кабінет Г-703
Тел.: +38 0542 687718
E-mail: [email protected]

При використанні матеріалів з
даного ресурсу посилання на сайт
обов'язкове

All rights reserved by sumdu.edu.ua