Назва проєкту: Спільна мотивація: командна самостійна робота
Автор проєкту: Скляр Ірина Дмитрівна – ННІ ФЕМ імені Олега Балацького, кафедра фінансів і підприємництва
Сутність конкурсного проєкту:
Причина впровадження проекту: необхідність підвищення мотивації студентів до самостійної роботи, поєднання результатів самостійної та роботи в аудиторії.
Суть проекту (навчальної вправи) проект (вправа) прикладом комплексної стратегії викладання (teaching strategy), впровадження якої поєднує ефективну організацію самостійної роботи студентів та роботу в аудиторії, пов’язує ці два види робіт через стратегію оцінювання, яка, як і для будь-якої ефективної стратегії «викладання-навчання» є невід’ємною частиною вправи.
Педагогічна основа: в основі проекту покладено такі ефективні технології викладання-навчання-оцінювання як: групове навчання під керівництвом рівного» (Peer-led team learning), «Оцінка рівних» (Peer assessment) (відповідає також підходу «Перевернуте навчання» (flipped learning) – робота в аудиторії).
Роль викладача – делегатор – організовує групове навчання, підтримує взаємодію за потреби, надає консультації та сприяє взаємодії між групами для досягнення цілей навчання.
Загальний алгоритм:
- Студенти отримують завдання на групову самостійну роботу (передбачається поділ на декілька груп, кількість студентів у цих групах залежить від суті завдання) та критерії оцінювання; час на виконання (1-2 тижні)
- Завдання: підготувати групою матеріал, презентувати, організувати дискусію. Студенти мають: розподілити функції між учасниками групи (керівні, виконавчі, технічна підтримка тощо), сформувати комунікаційну стратегію, визначитися з лідером, підготувати матеріал для презентації, забезпечити, щоб усі учасники володіли інформацією на достатньому рівні аби бути готовими до дискусії в аудиторії, розуміючи що їх колеги також працюють в межах тієї самої теми.
- Оцінювання: студенти отримують бали за кожним критерієм з обґрунтуванням, загальна сума множиться на кількість студентів у групі, що працювала над проектом, а потім колективно (усі учасники групи, які присутні на занятті, де презентують результати, мають погодити рішення!) розподіляють бали відповідно до внеску кожного учасника.
- Особливі умови: учасник, може брати участь у виконанні завдання та не бути присутнім на презентаційній частині, якщо його функції не вимагають присутності.
Реалізовано: дисципліни «Центральний банк та грошово-кредитна політика», «Банківське регулювання» завдання «Криптовалюти: погляди регулятора «за» і «проти».