Назва проєкту: Використання ціннісно-орієнтовного підходу у підготовці студентів-правників

Автори проєкту: Завгородня Владислава Миколаївна – ННІ права, кафедра міжнародного, європейського права та цивільно-правових дисциплін;  Дегтярьов Сергій Іванович – ННІ права, кафедра конституційного права, теорії і історії держави та права; Славко Анна Сергіївна – ННІ права, кафедра міжнародного, європейського права та цивільно-правових дисциплін

Сутність конкурсного проєкту:

Фактори: Відповідно до даних аналітичного звіту МОН «Знання та навички випускників юридичних факультетів та закладів вищої освіти через призму відповідності потребам ринку праці», сучасні роботодавці-правники очікують від своїх працівників не тільки знання законодавства та вміння працювати з юридичними документацією/базами/реєстрами, а і наявності так званих soft skills. Серед останніх важливу роль відіграють ділові етика та етикет. Уваги також заслуговує дослідження «Навички для України 2030: погляд бізнесу», відповідно до якого важливою вимогою до працівників у 2030 році буде розвинений емоційний інтелект. Також не останню роль відіграють процеси економічної інтеграції України до Європейського Союзу, що зумовлює необхідність адаптації українського законодавства до законодавства ЄС та, відповідно, сприйняття основних принципів і засад його застосування. Потребують врахування також положення Базових принципів ООН щодо ролі юристів (1990), Рекомендацій КМ Ради Європи про свободу заняття юридичною діяльністю (2000) та Стандарту вищої освіти: перший бакалаврський рівень вищої освіти, галузь знань 08 «Право», спеціальність 081 «Право» (2018). Перераховане вище вказує на необхідність формування у студента-юриста не тільки професійних навичок, а і належних ціннісних орієнтацій, які дозволять стати успішним на ринку праці.

Опис проєкту: Проєкт «Використання ціннісно-орієнтованого підходу у підготовці студентів-правників» був покликаний сприяти формуванню не тільки професійних навичок, а і ціннісних орієнтацій студентів, які здобувають вищу юридичну освіту. Він включав у себе кілька складових:

  • Опрацювання теоретичного матеріалу на лекціях з дисципліни «Цінності Європейського Союзу»;
  • Підготовка есе та участь в онлайн-дискусіях у рамках курсу «Цінності Європейського Союзу» на платформі МІХ;
  • Розв’язання ціннісних кейсів на практичних заняттях з дисципліни «Цінності Європейського Союзу»;
  • Проходження курсу «Цінності Європейського Союзу» на платформах OCW та/або Екзаменаріум СумДУ (за бажанням);
  • Участь у дебатах на тему «Толерантність та недискримінація як цінності Європейського Союзу» (за бажанням).

Окремі із перелічених  впроваджувались в освітній процес у рамках інших дисциплін, наприклад розв’язання ціннісних кейсів відбувалось також на практичних заняттях з дисциплін «Порівняльне правознавство», «Міжнародно-правовий механізм захисту прав людини».

 

Україна, 40007 Суми,
вул. Римського-Корсакова, 2

Головний корпус, 7-й поверх, кабінет Г-703
Тел.: +38 0542 687718
E-mail: [email protected]

При використанні матеріалів з
даного ресурсу посилання на сайт
обов'язкове

All rights reserved by sumdu.edu.ua