Назва проєкту: Інноваційні технології етно-краєзнавчих студій у процесі мовної підготовки іноземних студентів

Автори проєкту: Набок Марина Миколаївна, Німенко Наталія Анатоліївна, Чернякова Аліна Вікторівна  - ІФСК, кафедра мовної підготовки іноземних громадян

Сутність конкурсного проєкту:

Впровадження в навчально-виховний процес інноваційних технологій дозволяє формувати в іноземних студентів комунікативної, лінгвістичної, соціокультурної та фахово зорієнтованої компетентностей, що забезпечують уміння ефективно використовувати українську мову в різноманітних ситуаціях соціального, науково-академічного та фахового спілкування. У підготовці навчально-методичного комплексу до теми «Україна» дисципліни «Мова навчання (українська мова як іноземна)», ми розробили та апробували матеріали із застосуванням різних інноваційних технологій, а саме:

  1. Технологія інтерактивного навчання. Пропонуємо моделювання життєвих ситуацій: приїзд іноземця в Україну (тема «В аеропорті»); життя іноземця за інших кліматичних умов (тема «Клімат і сезони в Україні»); іноземець у кафе (тема «Традиційна їжа та напої українців»); мої враження від знайомства з українцями (тема «Характер та вдача українців»). Впровадження цієї технології передбачає застосування принципу тісного зв’язку викладання з сучасним життям українського суспільства (форма роботи «питання – відповідь» (Чому українці емоційні? Тому що …; Чому місяці мають такі назви? Тому що …; Чому українці люблять дотепні жарти? Тому що ….).
  2. Проєктна технологія. Відео презентація на використання дієслів з префіксами -в (-у, -уві), -ви, -при, -пере, -до, -роз (розі), -від на тему «Екскурсія містом Суми», підготовка фотопроєкту «Вулицями сучасного міста», проєкту «Сучасне і минуле міста Суми». 
  3. Ігрові педагогічні технології. Когнітивна «Мовна гра» реалізується на матеріалі текстів теми «Україна». У цій педагогічній грі реалізовується ментальний принцип сприйняття тексту та ігор в цілому (дуб – ведмідь (арабською), доля – країна (арабською), дах – запаморочення (арабською), льон – колір (арабською), сарай – палац (турецькою), файний – серветки (арабською), канапки – серветки (арабською) та ін.
  4. Технологія особистісно орієнтованого навчання та критичного мислення.

Ця технологія передбачає застосування принципу науковості чи дослідницько-інноваційної діяльності, який ми втілюємо у крос-культурні дослідження (участь іноземних студентів у конференціях як в Україні, так і за кордоном). Важливість такого підходу полягає в розумінні «свого» крізь призму «чужого» і «чужого» крізь призму «свого».

 Кейс-метод (заздалегідь складені кейси та різні способи їх вирішення).

Тренінг (арт-тренінги, майстер-класи у виготовленні писанок та великодніх сувенірів).

  1. Технологія перевернутого навчання. Застосовуємо методику провокаційних стверджень (Україна – країна Західної Європи; Сумщина – центр розвитку самобутньої культури) і «мозковий штурм».
  2. Технологія наочного навчання. Демонстрація зразків культурних досягнень українського народу: живопису, архітектурних пам’яток (в умовах аудиторного та позааудиторного вивчення їх фото- та відеозображення), зразків народно-ужиткового мистецтва, музичних творів, що активізують зорову та слухову пам’ять. Метод екскурсії реалізується шляхом вивчення регіональної історії в процесі ознайомлення студентів з виставковими експонатами у краєзнавчому і художньому музеях. Відпрацьовуються основні навички мовного спілкування з носіями культури і традицій, відзначаються спільні і відмінні риси історичного та етно-культурного розвитку різних народів, повторюються мовні конструкції з використанням дієслів минулого часу.
  3. Технологія «бриколаж» використовується у проведенні підсумкової атестації з теми та передбачає створення нового на основі використання і структурування підручних елементів в межах уже наявних можливостей, перехід від формальної логіки до художнього мислення, моделювання ситуацій за допомогою готових конструкцій, накладання і нашарування раніше отриманих знань, умінь та навичок.

 

 

Україна, 40007 Суми,
вул. Римського-Корсакова, 2

Головний корпус, 7-й поверх, кабінет Г-703
Тел.: +38 0542 687718
E-mail: [email protected]

При використанні матеріалів з
даного ресурсу посилання на сайт
обов'язкове

All rights reserved by sumdu.edu.ua