Тематичний план:
- Персоналізація обслуговування користувачів: інструменти та технології
1.1. Стратегічний менеджмент бібліотекою.
1.2. Формування ціннісної пропозиції для користувачів.
- Бібліотека в цифровому середовищі.
2.1. Інформаційні технології в бібліотечній діяльності: сайт, е-каталог, репозитарій, дайджести Mailchimp, календар подій.
2.2. Командна робота офлайн та онлайн (Google Meet, Microsoft Teams, Trello).
- Відкриті освітні ресурси: можливості для бібліотек. Інтелектуальна власність та ліцензії авторського права. Робота з антиплагіатними системами.
3.1. План S. Види та переваги відкритого доступу.
3.2. Інституційні репозитарії: інструменти впровадження та роль бібліотек.
3.3. Доступ до міжнародних передплачених баз та тестових ресурсів.
3.4. Консультативна допомога бібліотекарів: підбір журналу для публікації, академічне письмо, робота з даними, поширення результатів досліджень, авторські профілі.
3.5. Інтелектуальна власність. Ліцензії авторського права.
3.6. Робота з антиплагіатними системами: що треба знати.
- Інформаційна та цифрова грамотність.
4.1. Інформаційна культура: основні поняття та складові.
4.2. Інформаційна та цифрова грамотність: новий функціонал бібліотеки.
4.3. Академічне письмо та доброчесність як складова культури дослідника: роль бібліотек.
4.4. Методи та інструменти формування інформаційних компетенцій у користувачів.
- Бібліографічна діяльність бібліотеки: можливості роботи з референс менеджерами та генераторами посилань.
5.1. Сервіси для автоматизованого оформлення бібліографічних посилань (робота з онлайн-генераторами посилань – vak.in.ua, ONAFT4Ref, Citethisforme).
5.2. Основні принципи роботи з бібліографічними менеджерами (переваги та недоліки Mendeley та EndNote).
5.3. Створення та організація власної бібліотеки Mendeley.
5.4. Mendeley як менеджер формування посилань та списку використаних джерел у наукових роботах (інтеграція з текстовим редактором
- Організація культурно-масової роботи бібліотеки.
6.1. Проєкти бібліотеки: Зелена бібліотека, Зустріч з цікавими людьми, Промоція читання, Цифрова освіта: партнер програми Дія.
6.2. Виставкова діяльність: у приміщеннях бібліотеки та віртуально.
6.3. Екскурсійна та музейна діяльність.
6.4. Культурно-масова робота зі студентами: квести, ігри, еко-заходи.
6.5. Інтерактивні інструменти роботи з аудиторією.
- Проєктний менеджмент в бібліотеці: від ідеї до втілення.
7.1. Пошук грантових можливостей.
7.2. Укладання проєктної заявки.
7.3.Управління проєктом, організація командної роботи.
- Бібліотека у соціальних мережах: робота з контентом та аналітика.
8.1. Роль соціальних мереж у бібліотечному просторі.
8.2. Найпопулярніші соціальні мережі.
8.3. Як знайти свою цільову аудиторію?
8.4. Як створювати якісний контент? З чого почати?
8.5. Брендбук СумДУ і навіщо він потрібен.
8.6. Універсальний графічний онлайн-редактор Canva.
8.7. Аналітика створеного контенту.
Загальний обсяг: 2 кредити ЄКТС.
Реєстрація за посиланням.