Назва проєкту: Міждисциплінарний підхід до проектно орієнтованого навчання в рамках системи вищої освіти

Автори проєкту: Сагер Людмила Юріївна, Сигида Любов Олексіївна - ННІ ФЕМ імені Олега Балацького, кафедра маркетингу

Сутність конкурсного проєкту:

Враховуючи, що умови сьогодення вимагають від молодих спеціалістів наявності значної кількості знань, навичок та здібностей, критичного мислення, гнучкості, ініціативності, спрямованості на результат, а сучасна модель освіти підкреслює важливість формування у студентів відповідних компетентностей як фундаменту їх розвитку як фахівців, нами запропонований такий метод організації самостійної роботи студентів.

Пропонується організація та реалізація комплексних міждисциплінарних проектів студентами різних курсів спеціальності «Маркетинг». Студенти 2 курсу у рамках дисципліни «Комерційна діяльність посередницьких підприємств» розробляють бізнес-план комерційного посередницького підприємства, студенти 3 курсу (дисципліна «Ризикологія») розробляють відповідний план управління ризиками в межах цього бізнес-плану, що включає якісний аналіз ризиків проекту, їх оцінювання та реєстрацію, а також визначення шляхів ліквідації чи уникнення ризиків і пропозицію плану дій з подолання ризиків. Таким чином, бізнес-плани студентів 2 курсу підсилюються складовою ризик-менеджменту, а студенти 3 курсу, крім того, що застосовують свої знання при вирішенні конкретних практичних завдань, також можуть взяти участь в реалізації запропонованих проектів. Під час виконання передбачено чотири спільні заняття: 1) на етапі видачі завдання як ice-breaker використовується метод «дилема ув’язненого» (Prisoner’s Dilemma) з метою налагодження зв’язку між групами, формування взаємодії, орієнтації студентів на важливість спільного вирішення проблеми студентами обох курсів як способу досягнення синергетичного ефекту та розвитку у них стратегічного мислення; 2) на етапі представлення та відбору проектів методом «The risk management game» здійснюється якісний аналіз ризиків кожного проекту, що дозволяє студентам 2 курсу провести «роботу над помилками», а для студентів 3 курсу створює базу для розроблення плану управління ризиками; 3) на етапі прийняття остаточного рішення здійснюється перевірка бізнес-планів на запас міцності та їх життєздатність методом «Team Review + Dotmocracy» («перевірка командою + голосування з крапками»), що дозволяє студентам обох курсів визначити, що є сильними моментами проекту, що можна ще посилити і що додатково можна зробити; 4) на етапі презентації проектів методом імітаційного моделювання здійснюється побудова ситуація представлення проекту потенційним інвесторам, якими виступають представники бізнесу. Оцінювання здійснюється таким чином, що студенти обох груп несуть відповідальність за отриманий кінцевий результат. Так, 60% балів студенти отримують за виконану роботу на перших трьох етапах, а 40% – за результатами презентації (четвертий етап), де студенти обох груп повинні орієнтуватися у суті обох блоків проекту – бізнес-плану та аналізу ризиків.

 

Україна, 40007 Суми,
вул. Римського-Корсакова, 2

Головний корпус, 7-й поверх, кабінет Г-703
Тел.: +38 0542 687718
E-mail: [email protected]

При використанні матеріалів з
даного ресурсу посилання на сайт
обов'язкове

All rights reserved by sumdu.edu.ua